Trening

I går var vi på årets første ag-trening med hundeklubben. Deilig!
Det ble litt rot da jeg var sliten og vi har hatt juleferie, men fikk da til noe sånn ok. Bare T som var med denne gangen, da V er litt tåkete i hodet etter løpetid.

Minus:
– Hun har fortsatt tendensen til å snike seg under enkelte hinder. Må fortsette å trene hoppteknikk og å slå ned på det(ikke ta hinderet på nytt, men kombinasjonen i helhet. Å løpe under skal derfor føre til ny start.)
– Jeg er urettferdig mot henne. Vant til V som jeg må støtte helt ut til hindrene, og det trenger jeg ikke med T. Jeg har derimot tendensen til å gå alt for langt bort fra hinderet, for jeg finner liksom ikke den gyldne mellomvei
– Jeg må gi henne mer sjanse til å hoppe når jeg står lengre unna hinderet. Når hun derimot hopper selv skal hun få jackpot

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/b13/5541735/files/2015/01/img_0339.jpg

Pluss:
– Når det gikk bra hadde vi fin fart!
– Hun følger fint med, og hvis jeg blir flinkere til å vente litt så tar hun tegninga selv
– Ikke noe problem å trene uten gjerder som halldeler, hun har fint fokus på meg og treninga
– Hadde noen felt som var så som så, men et felt var kjempebra! På stigen er hun noe usikker og bremser allerede når det begynner å gå nedover, men en gang fikk vi fin fart og nydelig stopp på feltet. Flink jente!

Vi har masse å jobbe med, men hun er så utrolig artig å jobbe med, så trening er bare gøy 🙂

Legg igjen en kommentar

