Konkurranseåret 2014

Her kommer en liten oppsummering av konkurranseåret vårt.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/b13/5541735/files/2014/12/img_0486.jpg

Januar: Uoffisielt stevne, vårt første sammen. Gikk så som så, men vi fikk kjenne på hvordan det var å konkurrere.

Februar: Vårt første offisielle stevne. 2xdisk. Første løpet var greit, men mye trøbbel i slalom så vi tok raskeste vei av banen. Det andre løpet gikk ikke noe bra, da bikkje ikke ville. Kom til hinder nummer to før vi gikk av banen. Vel ute oppdaget jeg at bikkja måtte skikkelig masse på do, så ja..

Mars: Nytt uoffisielt stevne. Samarbeidet begynner å komme seg, og vi fikk en 2. og en 3.plass.

Juni: Målet her var å være fornøyd med slalom. I et løp var slalom hinder nummer to, og bikkja kastet seg inn og fullførte slalomen fint. Videre i løpet ble det mye rot, og dermed disk. Det samme gjaldt det andre løpet den dagen.

Juli: Nkk Trondheim. I oppvarmingen til rally var hunden helt på, men idet vi entret ringen så falt han helt ut. Midt i banen gikk jeg bare av da jeg følte jeg jobbet mye, men ikke fikk noe tilbake.
I agility jobbet han fint i starten, men så er det se hersens måsene som herjer på travbanen da.. Bikkja brukte vippa som springbrett og dro på fuglejakt.. I hopp vurderte jeg å trekke oss da det var varmt og dagen ikke hadde vært noe bra, men jeg briefet banen og da den var morsom ville jeg prøve. Godt jeg prøvde, for vi gikk feilfritt! Dessverre var han preget av en lang uke i Sverige på trening, samt varmen så han fant ikke 3.giret sitt. Dermed 3.88 sure tidsfeil. Uansett knallfornøyd, for jeg har aldri drømt om plassering.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/b13/5541735/files/2014/12/img_0248.jpg

August: først stevne i Sverige. Lørdagen gikk ræva, men vi fikk gjort lagløpene enkle og litt morsomme. På søndag var hunden mer på, og vi fikk dermed en 6. og en 13.plass med litt feil. Uansett fornøyd med at hunden gikk fra å ikke ville jobbe til å ha super fart 🙂
Så var det stevnehelg i Trondheim. Lørdag gikk vi tre løp, hvorav et var i åpen klasse. Disket i ag hopp, da bikkja sprang rundt nest siste hinder, hehe. Resten av løpene er jeg fornøyd med, og i agility endte vi på 9.plass med hele 15 feil.
På søndag jobbet vi også godt, og jeg hadde fin følelse i løpene. Resultatet ble to 2.plasser, med noen feil i begge løp. Alt i alt veldig fornøyd med helga da bikkja jobbet utrolig godt og vi begge fungerte 🙂

September: ble delvis overtalt til å starte fjollestevne i rally. Morsomt var det, for Vegas fikk 3.plass og 193 poeng. Spurte om vi fikk etteranmelde til dagen etterpå, og da endte vi med 1.plass med 194 poeng og dermed direkte opprykk til klasse 2. Bikkja jobbet kjempebra!
I september gikk vi også et uoffisielt stevne. Vegas løp tre løp og fikk en 3.plass, de to andre løpene var ute av kontroll og kaotiske, haha! Her debuterte også Tesla, og av to løp fikk hun to 2.plasser. Fin debut for lillejenta mi 🙂

Oktober: klubbmesterskap. Rot i ag-klassene for meg og V, men endte ihvertfall på en 3.plass i sprinten. For Tesla sin del så rotet jeg mye i rekruttløpet. Fikk en høyst ufortjent 2.plass(av2). Gikk også fartsbane og sprint, og i sprinten kom hun på 2.plass bak en malle. Raske hunder.
Samme helt gikk vi MH. Her fikk vi bestått, men med 5 på skudd.
Videre i oktober var det norwegian open. 4 løp lørdag og 3 søndag. Hadde noen runder jeg helst vil legge i glemmeboka, og noen runder jeg er kjempefornøyd med. Godt å kunne være fornøyd med løp selv om man disker. På søndag fikk vi en 23.plass(eller noe), og det er jo ikke superbra, men med 10 feil(slalom og riv) og sinnsykt mange hunder i hver klasse er det fint. På lørdag klinket vi til med feilfritt og 2.plass av 92 i klassen vår, og mer fornøyd enn det kan man ikke bli! I uka etter No tok jeg og Vegas også bronsemerket i lydighet, så da har jeg nådd det målet også.

Det var en liten oppsummering av stevnene i 2014. I 2015 skal jeg bli flinkere til å skrive etter hvert stevne, og å legge vekt på hva som fungerte og hva som ikk fungerte.

Legg igjen en kommentar

