Årets mål

Da skal jeg forsøke å sparke mer liv i bloggen igjen 🙂 Starter med målene jeg hadde for dette året, med kommentarer på hvert enkelt mål.

Siden flokken ble mindre i 2013 hadde jeg et ørlite ønske/håp om å få utvide flokken i løpet av 2014. Planen var egentlig valp av en helt annen rase, hvor jeg sto på venteliste hos en oppdretter jeg hadde fått god kontakt med. Dess mer jeg trente agility dess mer fikk jeg lyst på hund med mer motor enn den jeg hadde, og den jeg sto på venteliste på. Tankene kvernet, og da Carina fikk tilbake ei ung belgertispe var jeg solgt. Dermed ble flokken utvidet, og jeg føler meg så utrolig heldig som fikk akkurat henne.

Tesla kom i hus i mars, så jeg fikk tenkt over noen mål vi skulle klare i løpet av året:

– HD/AD-røntgen (A/A)
– Øyelysning (u.a)
– MH (bestått)
– Jobbe mer med grunnferdigheter (Hun har flere kommandoer på repertoaret sitt, men vi skal jobbe videre.)
Hun har også kommet et stykke i ag-treningen, og vi har fått gått noen høyst uoffisielle konkurranser. Jeg ser virkelig frem til å fortsette med henne!

Så var det Vegas sine mål:

– Debutere ag/ag hopp (Startet flere ganger, og fått noen pallplasseringer.)
– Starte rally-lp (En disk, et uoffstevne med 193p og et stevne med 1.plass og 194p)
– Trene mer lp (Bronsemerke med 142 poeng, så litt har vi fått trent)

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med året. At Tesla kom i hus var det beste som kunne hendt, men jeg må også trekke frem konkurranseåret med Vegas. Når vi startet med agility hadde jeg aldri drømt om å kunne konkurrere med han, men nå har jeg bare lyst til å konkurrere enda mer 🙂

Legg igjen en kommentar

