Supersetter!

Da er det gått en uke siden vi reise sørover til Norwegian Open. For en fantastisk helg med masse knallflinke ekvipasjer, mye agility og kos! Gleder meg allerede masse til neste år! 😀

Vi hadde noen disk som følge av at jeg rota og bikkja hadde masse energi, og vi hadde et disk hvor jeg er knallfornøyd med runden ellers. Det var litt vanskelig slalominngang med fristende tunnel rett ved, så gjett en gang hvor bikkja forsvant? :p Vi hadde også en bane med en feil i slalom samt et riv, men ellers veldig bra. Vegas river så å si aldri, så jeg skjønner at han var skikkelig sliten når føttene ikke ville høyt nok opp. I et løp så klaffet absolutt alt, og jeg var så fornøyd! Med hele 92 påmeldte hunder i klassen så hadde jeg dermed ingen forhåpninger om plassering, og derfor fikk jeg ganske så sjokk når vi ble ropt opp på 2.plass! Ufattelig gøy å komme på pallen på et så stort stevne, og ikke minst med en setter. Jeg er utrolig fornøyd med og stolt over superbikkja som jobbet godt hele helga fra første til siste løp 🙂

IMG_0398-0.JPG

Konsentrert?

IMG_0401-0.JPG

Premiebilde er obligatorisk!

IMG_0404.PNG

På onsdag var jeg spontan og meldte oss på bronsemerkeprøven. Vi har ikke trent konkurranserettet lp på en stund, men før vi dro så frisket vi litt opp i noen delmomenter.

Tannvisning – 10
Lineføring – 8
Dekk fra holdt – 8
Innkalling fra sitt – 8
Stå under marsj – 8
Enkeltdekk 1 min – 7
Helhetsinntrykk – 8

Som dere da ser så klarte vi det! Innkalling fra sitt er en 10’er øvelse for oss, men typisk at bikkja kom i hundre og h*lvete og måtte bruke plass bak meg på å bremse når det virkelig teller. Nå er jeg ihvertfall skikkelig motivert til å få trent videre, for lp skal vi jo gå etterhvert. Hopp over hinder er null stress, så det er kun avstandskommanderingen jeg må terpe masse på før vi en dag kan stille til start. Jeg er også mer motivert for å trene lydighet med Tesla også, så det er jo bra! Hun er helt rå på trening og gir alt, men det hjelper ikke når jeg ikke har hatt noe motivasjon for lp med noen av hundene. T skal jo bli min konkurransestjerne, så det er bare å sette i gang 🙂

Legg igjen en kommentar

