Konkurranser

I juli skrev jeg forrige blogginnlegg, og nå skriver vi oktober.. Alt for dårlig!

Siden sist har vi trent masse, hundene og jeg. I og med at det er så lenge siden sist så velger jeg å heller skrive om resultatene fra treningene våre 🙂

– I august var vi på stevne i Sverige med trivelige folk i klubben. På lørdag fungerte ikke samarbeidet til meg og Vegas, så løpene gikk til h*lvete. Vurderte å trekke meg fra lagløpene, men fikk beskjed om å ta de som trening. Jeg planla derfor å bare kjøre rettstrekk og så rett ut av ringen når det gikk bra. Merket at hunden var litt mer med, og på søndag gikk vi mye bedre. I det ene løpet tullet jeg i slalomen noe som førte til at jeg glemte hvor jeg skulle og begynte på rote/stoppe i banen. Når jeg først fant ut hvor vi skulle så gikk det kjempebra, og vi fullførte med en fantastisk fart. Resten av løpene gjennomførte vi med god følelse, så det var bra!

IMG_0308.JPG

– I august var vi også med på en del av cupen til en annen agilityklubb her. Vi jobbet knallbra begge to, og i hopp ble det dessverre fem feil, men i agility ble det et feilfri løp med 2.plass og napp. Uoffisiellt dessverre, hehe.

– I slutten av aug var det lokalt stevne her. Jeg vil påstå at alt fungerte denne helga, og at 5 løp så disket vi kun 1! Jeg hadde god følelse i alle fem løp, og bikkja jobbet knallbra. Han jobbet så bra at vi ble to 2.plasser rikere 🙂

IMG_0225.JPG

– I september var vi på uoffisiell konkurranse med begge hundene. V hadde vært i ro og hadde shitloads med energi. Han løp tre løp, og fikk en 3.plass. Vi hadde ikke funnet formet etter lengre periode med ro, og bikkja løp rundt som en galing. Utrolig artig å se hvor han koste seg og hvor mye energi som ville ut av kroppen hans. Tesla fikk gå to løp, noe som endte med to 2.plasser. Fin uoffisiell debut for min kommende agilitystevne 🙂

IMG_0338-0.JPG

IMG_0353.JPG

– I september gikk jeg og Vegas rally-stevne. Ble delvis overtalt til et uoffisielt på lørdag. Kom rett fra tur i marka og inn i ringen. Fjollestevne med øvelser fra alle klasser samt litt tulleøvelser. Ble litt overrasket når vi fikk 3.plass med 193 poeng kan man si. Ble snakket til å etteranmelde oss til søndagens offisielle stevne, og det angrer jeg ikke på. 1.premie med 194 poeng og direkte opprykk, samt 1.plass 😀 Herlig! Neste stevne er i februar, og da er det klasse 2 som venter!

IMG_0327-0.JPG

– I starten av oktober var det klubbmesterskap. Litt rot for meg og Vegas i agilityklassene, men fikk en 3.plass i sprint ihvertfall. For Tesla sin del gikk vi et rotete rekruttløp(vi kan så mye bedre enn hva vi viste, dessverre), fartsbane og sprint. Rekruttløp og sprint ga henne to nye 2.plasser. Flinke hunder.

– Samme helg som klubbmesterskapet gikk Tesla MH. Jeg fikk egentlig ingen store overraskelser annet enn skudd. Her fikk vi en 5’er. Hun kunne gjerne vært litt tøffere, men hun er alt i alt ei sjarmerende og leken jente. Jeg er ihvertfall innmari fornøyd og stolt av henne!

IMG_0258.JPG

Nå lader vi opp til Norwegian Open, og på fredag reiser jeg og Vegas avgårde. Å skal konkurrere mot sinnsykt gode ekvipasjer(deriblant verdensmesteren) fører til at vi ikke har noen store forhåpninger annet enn å ta det som trening, kose oss masse og å se flinke ekvipasjer! Vi gleder oss 🙂

Legg igjen en kommentar

