Lønn for strevet

En måned siden sist oppdatering. Jeg skal, igjennom sommeren, igjen prøve å bli flinkere til å oppdatere bloggen.

– For noen uker siden gikk vi en topptur som blir arrangert en gang i året her i byen. Topp 7, men vi gikk bare 5 topper, altså 2 mil. Det var nok for i år det, hehe. Det var 3500 påmeldte, og jeg var litt spent på hvordan det ville være å gå med hundene, men det gikk kjempefint. Hundene trakk og koste seg, og var generelt veldig fine turkamerater. Nå er jo Vegas av en mer vanlig rase, men det er tydelig at terv er det ikke så mange som har sett, for under hele turen haglet det med kommentarer på hvor fin Tesla var. Vegas har jeg alltid hatt med meg «overalt» uten problemer, så det var deilig å se at Tesla også fungerte fint med så masse folk, og at hun i pausene klarte å slappe av.

– I forrige uke var jeg i Sverige på agilitykurs. Planen var å bruke Vegas mest, men i og med at han ble litt sliten så fikk også Tesla kjørt seg utpå banene. Jobbet mye med handling og tighte svinger, og føler jeg har lært mye i løpet av uken. Dyktige instruktører og veldig trivelige kursdeltakere, så det var en vellykket uke 🙂

20140710-114214-42134846.jpg

– I helga var det Nkk Trondheim, noe jeg var litt spent på. Lørdag var det rally-lp og jeg hadde kjempefin kontakt med dyret under oppvarmingen. Dessverre datt han ut før vi gikk på banen, og med en hund som var helt bortevekk så gikk jeg av banen når vi hadde kommet halvveis, da jeg jobbet og jobbet, men ikke fikk noe igjen for det.. På lørdag var det agility og ag hopp. I agility fikk vi en knallstart med masse fart, men så var det de derre måsene som fløy over banen da.. Bikkja dro på fuglejakt han. Disk…. I ag hopp så vurderte jeg å trekke oss da bikkja både var sliten etter en lang uke, samt påvirket av varmen. Vel, jeg gikk briefinga og syns banen virket morsom, så jeg kastet meg ut i det. Angrer jeg på det nå? Nope!
Vegas gjorde alt som han skulle, og vips så var vi i mål- FEILFRITT! Dessverre fant han aldri sitt siste gir ute på banen, så vi fikk tidsfeil. 3.88 sure tidsfeil fra napp. Uansett strålende fornøyd med dagen! Endelig satt den 🙂

20140710-114825-42505687.jpg

Planen fremover er å kose oss i sommerværet. Jeg og ei jeg trener med vurderer en tur til Sverige for en uoffisiell agilitykonkurranse nå i Juli. Ellers blir det en stevnehelg her hjemme i august, samt at jeg vurderer en stevnehelg til i Sverige, også i august. Vi teller også ned tiden til vi skal nordover for å gå MH. Spennende, spennende!

Legg igjen en kommentar

