Den siste tiden

Vi skriver Juni, og vi har mye å se frem til!

vegashopp

Jeg har fått flere timer på agilitybanen med Tesla, og det er så innmari gøy. Hun er lynrask, lærer fort og er veldig ivrig på å få jobbe. Hun er trygg på alle hinderne, sånn sett bort i fra slalom. Har såvidt begynt med 2×2 metoden, og tenker å sette av litt tid til det fremover.

Vegas hadde jo også en liten pause fra treninger, men vi har startet å trene igjen. Å trene med han er også veldig gøy for tiden, selv om han innimellom faller litt ut pga fugler. Jeg føler vi har kommet mye lengre den siste tiden, og ting kjennes mye bedre ut når vi løper. I helga var det første stevne for sommeren, og jeg var veldig spent på om nervøsiteten min kom til å ødelegge for oss. Sist stevne hadde vi en ikke så kul opplevelse i slalomen, og jeg har brukt den siste tiden på å få hunden tryggere på den, noe som han har blitt. Målet mitt for stevnet var derfor å komme oss igjennom slalomen, altså å kjenne på at den går fint. I første løp var slalomen hinder nummer to, og bikkja hev seg inni. Den ble fullført uten feil, så da hadde vi klart målet med en gang, og det kjentes deilig! Videre i løpet ble det mye rot fra min side da jeg plutselig glemte hvor vi skulle. Vi fikk litt feil fordi jeg rotet, men kom oss igjennom uten større feil og disk. For å si det sånn så er jeg innmari fornøyd tross masse feil og rot. I agility er det sånn at så så mange feil fører til disk, så på papiret disket vi, men det viktigste for meg er følelsen jeg sitter igjen med, og den er god! På løp to, altså ag hopp var det en utfordrende bane med fristende innganger, og jeg hørte flere kommenterte at den virket komplisert, og jeg var spent på om vi klarte å løse den. Vi var først ut, og også her rotet jeg. Jeg hørte treningskamerater rope at jeg skulle jobbe fra sidelinjen og satte derfor inn ekstragiret. Det hjalp, for det gjorde V også. Litt høy fart kombinert med dårlige beskjeder fra meg førte igjen til flere feil, og flere feil førte igjen til disk. Veldig fornøyd uansett, for jeg og bikkja samarbeidet godt, og vi viste at vi kan, vi også. Nå er det bare å trene mer mot videre konkurranser!

Vi har litt å se frem til fremover, og 99% er hunderelatert, hehe.

– Neste uke skal vi gå topptur her i byen. Stort arrangement og 2 mils tur.
– Om to uker skal Vegas konkurrere i rally-lp igjen
– Om tre uker reiser vi til Sverige på ag-kurs
– Om fire uker er det NKK hvor vi er påmeldt både rally-lp og ag/aghopp
– I august blir det dobbelstevne i ag, og muligens rally-lp

InnimellomPhoto 13.05.14 20 36 54 alle disse planene så planlegger jeg masse agilityøkter, trene rally-lp, masse fine skogsturer og annet moro!

Legg igjen en kommentar

