Liten oppdatering

Hipp hurra for verdens fineste Tesla som ble 1 år forrige tirsdag! 😀 

Nå har Tesla vært her i snart 4 uker, så det er kanskje på tide med en oppdatering? Jeg er fortsatt kjempefornøyd og stolt over henne, noe jeg alltid kommer til å være. Hun spiser seg lengre og lengre inn i hjertet mitt med sitt herlige vesen. Folk er kanskje litt skummelt i starten, men hun sniker seg bort for å snuse på, og hun blir bare tøffere og tryggere for hver dag som går. Hun ble hentet i nord av to (da) ukjente personer, og fikk en biltur på 88 mil bak seg før hun startet på sitt nye liv i Trøndelag. Hun flyttet fra flokken sin, alt trygt og kjent og til en ukjent plass med nye mennesker, rutiner, ny hund osv osv. Jeg syns hun har taklet dette kjempegodt, og det er godt å kjenne på det at hun veldig fort ble et fullverdig medlem av flokken.

Vi har nå tre agilitytreninger bak oss, og jeg smiler bare ved tanken på fortsettelsen. For to uker siden skulle vi prøve oss på tunellen, og tok en liten og rett tunnel. Hun var ikke helt trygg på at ei treningsvenninne holdt henne igjen, så jeg sendte hun i andre enden med draleke. Først var tunnelen litt skummel, men hun skulle ha draleken så hun spurtet igjennom. Gjentok det noen ganger, og tunnelen ble hun tryggere og tryggere på. Jeg bruker drakamp som belønning, noe som fungerer godt, og etter en belønning skulle jeg putte vekk leken. Tesla benyttet like så godt muligheten til å løpe igjennom tunnelen flere ganger, for dette var gøy! Kan jo ikke annet enn å smile. I går på trening så skulle vi prøve oss litt mer på tunnelen, og da tunnelen vi hadde tilgjengelig var av lang type, så fikk hun prøvd dette også. En medhjelper holdt henne igjen mens jeg løp til andre enden. Tesla løp ivrig rett inn i tunnelen og ut for å leke litt. Avstanden mellom Tesla og tunnelen ble sakte men sikkert økt også, og det var ikke snakk om å løpe utenom. Ifølge en treningskamerat så ser det ut til at Tesla digger tunnelen, og jeg kan ikke si meg annet enn enig, hehe. Vi fikk også fortsatt litt på baklengskjeding av hinder og litt på lengdehinderet, og Tesla tar ting på strak arm. Hun er så rå og ikke minst artig å trene med 😀 Hun ser ut til å syns agility er dritkult, så det lover godt. Planen videre nå er å fortsette med treningene, også ser det ut til at vi skal gå et intensivkurs som varer over flere helger, trene innimellom der, også blir hun med til Sverige på kurs i sommer. 

Ellers har hun jo løpetid, noe som merkes her i leiligheten. Vegas har vært kjempeflink, men de siste dagene har vært slitsomme. Stakkars setteren vil ikke spise, og alt han har i hodet sitt er Tesla. Vi har skilt de fra dag 1 i løpetiden for å være på den sikre siden(jeg mener, setter/tervblanding? OMG), men nå måtte vi skille de enda mer ved å sende Vegas på miniferie hos foreldrene mine. Han har alltid vær lydløs-setter, men de siste dagene har jeg hørt mer av han enn hva jeg har gjort i løpet av hele livet hans. Ikke lett å være settergutt når ei snærten tispe har løpetid.

Vegas har jo hatt en liten agilitypause, men jeg tenker at nå er det på tide å prøve oss igjen. Venter litt mtp løpetid og frustrasjon, men vi er nok å finne på banen før man aner ordet av det 😉 

Tesla ble btw øyelyst fri i dag, så da håper vi på samme resultat på albuer og hofter!

Beklager for langt og rotete blogginnlegg, men jeg har ihvertfall oppdatert bloggen!

Legg igjen en kommentar

