Mye nytt

Hei igjen!

Nå må jeg bare bli flinkere på å oppdatere denne bloggen. SÅ mye har hendt siden sist, og jeg vet ikke hvor jeg skal starte, så da skriver jeg kun det jeg kommer på, altså det viktigste :p

• I min siste post skrev jeg at Vegas var blitt litt dårlig igjen, etter å ha vært igjennom mye. Dette var i september, og slik gikk det opp og ned fra september til og med desember. Det var slitsomt å være hundeier i disse månedene. Et øyeblikk var han i toppform med masse energi, men i det neste øyeblikket så hadde han bleke slimhinner, skalv og var litt bortreist. Vi var ofte hos dyrlegen, men de kunne ikke finne noe. Mens alt dette pågikk på prøvde vi oss på forskjellige typer hundemat, og det ser nå ut til at vi har funnet en kombinasjon som gjør han bedre. Om det skyltes kun fôr er ikke godt å si, men nå har bikkja vært i fin form siden desember, så jeg tror vi har berget!
Når jeg skriver dette så ruller tankene mine videre. Veterinær og 2013 er to ord jeg ikke liker i sammenheng med hverandre. For fy søren så mye penger jeg har lagt igjen både hos min faste veterinær og veterinærvakt igjennom hele fjoråret. For å si det sånn, i en liten periode var jeg og Milo på behandling en gang i uken, noe som førte med seg over 2000 i mnd. Legg på røntgen og strukkede leddbånd på Vegas, samt alt magetrøbbelet så er vi oppe i en sinnsyk sum. Ikke det at pengene spiller noen rolle, for Vegas er her fortsatt, og i en veldig fin form. Dessverre er jo ikke Milo her lengre, men jeg velger å se sånn på det at uten behandlingene så hadde han kanskje ikke fått vært her til Juli en gang..

• I slutten av september flyttet jeg og kjæresten min sammen, så vi er nå samboere. Vi er så heldige å få leie en fin leilighet hvor det er tillat med hund, en liten hageflekk og attpåtil nære marka. Jeg stortrives her, og det er veldig godt å ha noe «eget».

• Jeg og Vegas har nå gått tre agilitystevner(hvorav to av de var uoffisielle) sammen, og det er godt å kjenne at ting fungerer. Eller, på det første stevnet var ting så som så, men vi fikk kjent på det å starte i agility. Det siste stevnet gav 2 x disk, men vi er en erfaring rikere. På vårt 2.stevne så fungerte vi godt sammen, og at tre muligheter for plassering, så endte vi med en 2. og en 3. plass. Flink bisk.

• En drøm har gått i oppfyllelse, og i starten av Mars var jeg og sambo nordover for å se på en fin tervtispe. Vi ble så forelsket, og attpåtil likte vi det vi så, at hun ble med oss hjem. Planen var en månedes prøvetid, men etter å ha fått sett henne i forskjellige miljøer, hatt henne hjemme hos oss, og blitt bedre kjent med henne så har vi nå avsluttet prøvetiden. Hun har vært her i to uker i dag, men det føles ut som om hun har vært her mye lengre. Jeg digger den tøtta der, og gleder meg veldig, veldig mye til tiden fremover. Samboeren min har begynt på kurs med henne, og det er veldig gøy å få høre kursrapportene. Hun er flink, oppmerksom og lettlært, så det blir gøy å se hva de kan få til sammen. Min plan for henne er forøvrig agility og lydighet, men man skal ikke se bort i fra at vi prøver oss på litt spor etterhvert.
Det er helt utrolig hvor fort vi har blitt knyttet til henne, så det er godt å vite at hun skal være med oss resten av sitt liv.

• Treningsmessig virker Vegas litt lei for tiden, så nå har vi en liten pause fra agility. I denne pausen trener vi litt på triks, og ellers så koser vi oss bare ute i skog og mark. Vi går glipp av et agilitystevne nå i mars, men jeg tenker litt sånn at det ikke er noen vits i å overdrive, for da blir han ihvertfall lei. Så nå skal vi kose oss litt til, også får vi se om vi kommer sterkere tilbake etterhvert nå.

Nå er bloggen ihvertfall oppdatert, så da er jeg fornøyd, hehe. Nå som Tesla er i hus skal jeg bli flinkere til å planlegge og loggføre treningsøktene, så da får vi se om jeg klarer å holde liv i bloggen 🙂

Legg igjen en kommentar

