Vegas du Vegas

20130914-193117.jpg

Søndag var alt annet en gøy. Uka kom, bikkja kviknet mer og mer til.
I dag er det lørdag, og bikkja er syk igjen.

I mårrest kom jeg inn etter en tur ut, og ble møtt i gangen av en hund med hengende hode. Tenkte først han bare var litt trøtt enda, og gikk i gang med å lage med lunsj. Etterhvert legger jeg merke til at han bare ligger å slapper av. Ingen reaksjon på at jeg åpner kjøleskapet eller er borti godbitboksen. Følger med han i øyekroken mens jeg fortsetter på omeletten, og legger plutselig merke til at han ligger å skjelver.

Kjente på bikkja, og magen var hard som stein. Tok han med ut i hagen, men han ville bare inn. Gikk rundt seg selv, nektet å gå på plena og var bare stressa. Inne la han seg ned og skalv skikkelig igjen. Da ringte jeg vakthavende veterinær og sa jeg kom med en gang.

Røntgen ble tatt, og den viste (igjen) gass i tarmen. Trolig litt blod i avføringen og. Bikkja er satt på antibiotikakur inntil videre, så skal vi tilbake igjen over helgen. I hele dag har bikkja bare sovet og vært skikkelig sjaber, stakkar. Håper enten at antibiotikakuren skal løse alt, eller at de finner noe!

Stakkars Vegas. Først trøbbel med leddbånd, så mister han støtten sin og er forvirret en stund, så sliter han av hud under labben og må være i ro, og nå alt dette. Nå er det nok syns jeg. Satser på at han blir helt frisk og fin så vi kan fortsette å trene og kose oss 🙂

Legg igjen en kommentar

