Siden sist

Siden sist har det hendt mye!

Jeg og ADHD-Vegas har trent mye. Jeg har fått opp motivasjonen min, og vi samarbeider mye bedre enn før. Jeg begynte å snuse på konkurranse, og det ble bestemt at vi skulle starte med å ta bronsjemerket. Vel.. Våren kom og vi hadde fine treninger til tross for måser som forstyrrelse. Under en trening trente jeg litt på innkalling fra sitt, og dumme meg sjekket ikke omgivelsene rundt først. I det jeg kalte inn dyret oppdaget jeg nemlig ekornet som hadde holdt oss med selskap. Tror dere dyret også oppdaget det for så å dra på ekornjakt? Selvfølgelig!

Etter dette våknet villdyret, og treningene i etterkant snakker man ikke høyt om. Jeg var påmeldt et rallystevne, men der måtte jeg stryke oss. Bronsjemerket? Vel, jeg gadd ikke melde oss på engang. Vi trener selvfølgelig fortsatt litt lydighet innimellom, men når det ender med frustrasjon hos oss begge så tar jeg heller pause. Vi kommer sterkere tilbake til høsten!

Agilityfronten? Trente igjennom hele vinteren og i starten av våren. På terping blir fugler mer spennende, men når vi tar hele baner er han hakket mer på. Han har igjen begynt å ta seg turer rundt banen, men med et par gode medhjelpere plassert rundt så får vi forkortet rundene litt. Tidligere kjente jeg at dyret var så varm rett under albuen under/etter trening. Han gnegde så mye på leddet også, at vi tok turen til veterinæren. Hun mente det var betennelse, så dyret ble satt på betennelseskur. Vi begynte å trene igjen når kuren var ferdig, men merket at landingen så tung ut for dyret. Fortsatt varm under albuen, og gnagingen fortsatte. Vi kjørte han i vanntredemølla, og dyret gikk endel passgang. Behandlingsdamen sa hun kjente kneppinger i leddet, noe vi kjente under sist besøk også. Dermed ble det bestemt røntgen.

Røntgenbildene viste at det var ingen brudd ol, men veterinærene fant ut at han har strekt leddbånd. Nå blir dyret å gå med leddbeskytter fremover. Treningen kan fortsette som før, men da med leddbeskyttere for å stive av og passe på. Jeg blir å fortsette å trene utover sommeren, men tror jeg skal trene med de med små hunder, så dyret slipper å hoppe så høyt.

Ellers er det egentlig ikke så mye som har hendt, men vi har lagt en god del planer for sommeren og skal kose oss os trene masse 🙂 til høsten starter alvoret, og da blir vi skikkelig back in business!

20130626-133355.jpg

Legg igjen en kommentar

