Utstilling

20121110-133833.jpg

I dag var det endelig dagen for utstilling! Hadde ingen forventninger, tenkte meg fornøyd om vi ville få OK kritikk, og ikke noe mer. Har lest kritikker dommeren har skrevet, og han liker visst maskuline preg og kraftige hunder. Tenkte derfor at lille og spinkle Vegas ville falle litt bort mellom de andre hundene.

I går ble Vegas vasket og gjort klar, og i dag var det tidlig opp for å børste over og få pelsen fin. Opp til hallen i god tid for å være forberedt, og Gud for en flink og rolig hund jeg har! Å legge seg ned å slappe av med masse folk rundt seg var ikke noe problem!

Så ble der vår klasse. Vi var sist i klassen, og jeg var rimelig spent der jeg sto. Så an de som kom videre, og så se som ble sendt ut. En del små hunder som gikk ut, så tenkte å ta Vegas under arma å løpe hjem før det var for sent. Plutselig var det vår tur, null forhåpninger men med godt mot! Dommeren kjente på Vegas, målte høyde og lengde og vurderte opp og ned. Tid for løping. Vegas løp med hodet ned, dommeren tok fra meg båndet og stramma det skikkelig til. Ut å løpe igjen, og Bikkja bråstopper med brekninger. Løse opp båndet og løpe videre. De siste rundene var hodet løftet og Vegas løp som den kongen han er!

Tid for oppstilling og skriving av kritikk. Jeg kjente jeg var nervøs tross at Vegas sto fint, og hånda skalv. Så hører jeg at han sier noe positivt, og brått er man ikke nervøs lengre! Kritikk ferdigskrevet og jeg får sløyfe i hånda med beskjed om å bli i ringen!

Så sto vi der da.. Vi var plutselig med som de beste hannhundene i åpen klasse. Vi ble 4.beste hannhund i åpen klasse! Ikke at det er noe resultat å skryte skikkelig over, men jeg hadde som sagt forventa meg en sløyfe så rett ut. Så vi er utrolige fornøyde!

kritikken:
Noe under middels stor hannhund. Fine proposisjoner. Hodet ønskes noe mer maskulint og mindre halshud. Godt vinklet foran, ønskes noe mer forbryst, ellers bra utvendig brystkorg. Bra rygg, noe bratt kryss. Godt vinklet bak, bra bevegelser. Bra pels og farge.

Vegas har fått griseøre som belønning for at han var så flink, og ellers ser det ut til at det kanskje blir trening senere i dag. Konkurransen nærmer seg med framskritt. Ingen forhåpninger til den heller, men kanskje vi blir positivt overrasket der også? Hvem vet.

Fiine bikkja mi ❤

20121110-133902.jpg

Christine

Legg igjen en kommentar

