Så var det denne bloggen da..

Mistet litt motivasjon til å skrive etter at det forrige innlegget jeg skrev bare forsvant, men nå må jeg få det gjort!

Forrige uke hadde vi fin agilitytrening. På bane 1 hadde vi sirkeltrening med hindre plassert ustrategisk. Her skulle vi få fart og hindersug. Midt i var det en tunell, som Vegas etterhvert løp så fort igjennom at det dundret av ivrige setterpoter. Ble mye løping på meg, lille bikkja er jo såå rask! På bane 2 var det en bane med en del hopphinder. Tenkte først å dele den opp, men vi prøvde, og jeg syns det gikk bra. En good del å jobbe med enda, ikke noe å legge skjul på, men jeg var veldig fornøyd! Jeg må bare bli en bedre handler :p

På rallykurset på torsdag var Vegas litt AV, og jeg ble derfor litt dassete i treninga. Etterhvert gjorde jeg en litt større innsats, og mot slutten av kurset gikk det bedre. Jeg må lære meg å bruke mer stemme. Jeg _hater_ at folk ser på at jeg trener hund, så har tendens til å bli sjenert og stille, og det er jo ikke noe særlig når jeg skal fortelle bikkja hva han skal gjøre. Fremover på rallyfronten må vi trene mer på fot og dekk, men satser på at det løser seg etterhvert.

På AG trening denne uken besto del 1 av 9 hinder plassert rundt, også kunne vi bestemme litt selv hva vi ville trene på. Jeg hadde noen rettstekker, for så å «lure» han, med sving til venstre osv. Flink hund som var veldig på. På andre delen hadde vi en bane, noe jeg selv følte ikke gikk noe særlig. Vegas virket litt usikker i slalom, sikkert pga pangfallet jeg hadde i forrige uke ved slalomen. På vippa sto også instruktøren med godbitskål, fordi Vegas har tendensen til å bli litt sånn fuglehund med vinger.
Prøvde denne treningen å belønne mer med lek, noe som falt i smak. Etter endt slalom f.eks så lekte vi oss rett inn i tunellen, og dette ga jo ivrigere hund og mere fart 🙂
Så leke skal vi gjøre mer av!

Skulle egentlig på rallykurs i kveld, men kursdeltakere og instruktører ble enige om å dra på foredrag på Canis istedenfor. Desverre for min del var jeg helt kake etter jobb, og blandet med smerter i rygg og hode ble jeg hjemme.

Ellers ble det filmet de to siste treningene, så skal få lagt de ut her om to strakser!

Gått til innkjøp av ny genser, veldig fornøyd selv ihvertfall 🙂Image

Søte gamlefar som tigger godbit. Nydelige tiåringen min ❤

Image

Tøffe voffen som mer enn gjerne blir med i verkstedet!

Image

Og tilslutt: Hundebur kan brukes til så mye mer enn hunder. Etter helgas tur til Østersund. Skal sies at det meste var hundeutstyr, hihi.

Image

 

Dårlige bilder, men sånn er det når man bare har Iphone som kamera 🙂

 

– Christine

Legg igjen en kommentar

