Vegas the narkodog

Som tittelen sier; Vegas har blitt narkohund!

….Neida, må bare fortelle om noen artige opplevelser.

Kjær hund har mange titler, og jeg kaller Vegas agilityhund, familiehund, kosehund osv. I noens øyne har Vegas også vært blindehund og narkotikahund!
En dag jeg skulle ha med Vegas på skolen sto jeg og ventet på bussen med han. Jeg var sinnsykt trøtt, og Vegas rolig og flink. Gikk på bussen og skulle til å betale for Vegas, men han bak rattet hevdet at førerhunder gikk gratis på bussen. Lattermild slengte jeg pengene på disken og forklarte at dette var slett ingen førerhund.

En annen gang skulle jeg og mamma hente pappa på Værnes, og da tok jeg med Vegas. Etter å ha stått i ankomsthallen en stund kommer en mann bort til oss som ville hilse på narkohunden min. Han var sikker på aat hund på værnes=narkohund. Jeg skjønner jo at for folk som ikke har peiling på hund så kan de tro både det ene og det andre, men det er så gøy, fordi vimsevegas som narkohund/førerhund? Hihi…

På lørdag var jeg og kjæresten med noen venner i Sverige. Hadde med Vegas på turen, og det ble handlet mye godbiter og hundeting. Kjæresten min jobber som serviceelektroniker, og hadde vakt. Plutselig ringte telefonen, og det var en sak på Værnes. Når vi kom fram gikk Erlend inn, mens jeg og Vegas hadde en lufterunde før en liten økt i p-huset. Så går vi mot inngangen til avgangshallen. Der står det en kar med stor hettejakke med hetta over hodet, caps og så generelt veldig gangster ut. Han ser at jeg og Vegas kommer. Saumfarer oss, før han ser seg om. Tenkte jeg skulle gå mot inngangen han sto ved, og dess nærmere vi kom dess mer urolig virket han å bli. Så var vi kanskje en 20-30 meter fra han, og han slenger fra seg noe, stumper røyken og løper inn. Jeg har så sinnsykt god fantasti, og i mitt hode trodde han Vegas var narkohund, hihi. Gadd ikke å sjekke hva han heiv fra seg, var sikkert bare noe søppel. Uansett, kanskje stakkars mannen bare var livredd for hunder? :p

Erlend skal kanskje til Skotland i November, og da må jeg og Vegas få henta han på Værnes. Kanskje det blir en narkodog part 3? 😉

Legg igjen en kommentar

