Gårdagens agilitytrening

I går kveld var det tid for agilitytrening igjen!

Møtte opp glad og fornøyd, klar til å ha det gøy. Vi deler opp hallen i to, og midt i treningen bytter vi side.
Startet på den nederste banen, hvor det kun var tre hinder på midten og to tuneller på hver sin side av hindrene. Så en var hinder, to tunell, tre hinder, fire tunell og fem hinder igjen. Nå er jeg hverken flink til å forklare eller å tegne opp slikt i paint men håper det er forstålig. Mellom tunell to og hinder tre(på midten av rekka med hinder) ble det er framforbytte. Og framforbytter måå vi øve på! Ivrig og rask hund+treg og vimsete meg= ikke fullt så bra bytter. Syns vi fikk det til ganske bra, og hunden var på så ble noen fine økter. Etterhvert la jeg på en liten ekstrarunde etter hinder 5 for å avansere litt. Først rettstrekke rett i tunell, også rett på hinder så i tunell igjen. Rett etterpå gjorde vi det samme, bare at etter hinderet ble det 180 grader høyre og over det som egentlig er hinder 3. Fikk fine økter og noen bra bytte så vi var fornøyde å klare til å gå løs på neste bane.

Den besto av 15 hinder. En og to rett frem, så en liten «sirkel» med hinder, så to hinder rett frem, to hinder mot høyre, framforbytte, tunell, hinder ,framforbytte, også resten av hindrene. Nå kjenner jeg at mine forklaringsevner streiker, så gidder ikke prøve å få fram hvordan banen var engang :p
På første runde hadde jeg glemt å sette opp hindrene, så merket fort at han dasset litt. Virker som om han syns det er kjedelig med lave hinder, dabber bare over. Fikk en runde til med høyere hinder, noe som ble bedre. Hadde tenkt å kanskje dele opp banen, men vet at med innsats fra oss begge så skulle vi klare den, og det gjorde vi. Ble et stopp inni tunellen, og ellers litt snusing overalt. Luktet visst godt på øverste del i går, hihi.

Alt i alt er jeg superduper fornøyd med treningen! Artig at Vegas har våknet til, og at han er skikkelig på. Vi gleder oss sånn til tirsdagene, så vi får trent og hatt det gøy 🙂
Hadde med meg mamma som min personlige sjåfør i går, så hun tok en mobilfilm av den siste banen. Får se om jeg ikke får lagt den ut senere i dag.
Ellers var det godt å komme seg litt ut å få trent, fått tankene på noe annet enn spondylosen til Milo. Vet jo at han får et fint liv med medisiner osv, men litt trist å tenke på at han vondt uansett :/

I kveld har vi ingen andre planer enn å få trent litt på belønninger. Jeg må lære meg å belønne rett, og jeg troor virkelig ikke at hundene har noe i mot at jeg øver meg på det, hehe. Skal en tur på skytebanen i kveld også, så får vi håpe at vi snart kommer oss ut på jakt igjen!

– Christine & hundene –

Legg igjen en kommentar

