Ny sjanse, nye muligheter

Tenkt lenge på å lage meg en ny blogg, og i mars(!) ble dette gjort. Imidlertidig ikke fornøyd med den bloggen, så da ble det å lage en ny. Igjen.
Har kun opprettet bloggen for min egen del, slik at jeg kan gåtilbake for å lese om hva vi har gjort tidligere, og slik at jeg får satt ord på ting. Lettere å huske da! Ellers så er det jo helt greit om folk vil inn å lese om hva vi gjør for tiden 🙂

Siden sist jeg hadde blogg har det hendt så utrolig mye at det er umulig å legge ut alt. Det siste året har jeg vært mye syk og sliten, så har ikke hatt ork eller motivasjon til å trene hundene. I sommer løsnet det seg for meg, og energien kom sakte men sikkert tilbake. I Juni innså jeg hvor mye jeg savnet agility, så derfor ble det et intensivkurs hver kveld i en uke. Kjempeartig, og selv om vi ikke hadde trent på en goood stund så følte jeg det gikk så bra! Kanskje hunden begynte å bli voksen? Virker rett og slett som vi trengte den pausen. Mye å plukke på, men vi merket stor forskjell på dette kurset og tidligere kurs. Kurset ga meg lyst til å trene enda mer, så etter sommeren ble det enda et kurs. Og for en framgang!

Vegas har blitt mer på, og nå er ikke det utenfor banen spennende mer. Han har fått litt mer hindersug, og alt går så mye bedre! Nå trener vi innendørs hver tirsdag, og det skal vi fortsette med hele vinteren igjennom! Nå er vi ikke superflinke, men gud så artig det har blitt! (Alltid vært artig, men det er så mye artigere når hunden er på, og man får noen bra treninger.) Er fortsatt myye å plukke på, og jeg satser på at jeg med god hjelp fra flinke instruktører og andre kan få lagt av meg mine feil og stresset mitt etterhvert.

Vi har også begynt med rally-lydighet. Nå går vi kurs hver torsdag. Artig å få være litt på jorda med Vegas også. Ikke bare løpe rundt og herje, men ta det med ro og fokusere på kontakten og lydigheten. Nå går vi kun dette for å ha noe å holde på med ved siden av agilityen, men skal ikke se bort i fra at det kaanskje blir en konkurranse en gang for å ha prøvd det. Her er det også mye jeg må jobbe med.

Jeg elsker å trene hund, men har stor tendens til å bli sosete og vimsete. Må begynne å lande litt, også fokusere på det jeg gjør feil. Får jeg rettet opp i slike unødvendige ting så håper jeg at jeg kanskje blir en litt bedre fører. For det fortjener den bikkja så flink han har  blitt.

Ellers har jo Milo blitt 10. Sitter i skrivende stund å gruer meg til å dra til veterinæren etterpå. Skal få sjekket ryggen hans da den desverre ikke er helt god. Hittil går han på medisiner, og bruker BOT-dekkenet flittig. Håper vi finner ut hvor dette ligger, og at det er noe som kan bli bedre. Redd for for forkalkninger og slike ting. Hører jo med å få litt vondt når man blir gammel, men er litt bekymret i og med at han har blitt påkjørt, og at dette kanskje er noe som er verre av den grunn? Ingen grunn til å sitte å tenke det verste enda, får høre hva veterinærene sier.
Ellers er han jo en blid og fornøyd hund. En smule bortskjemt og sta, men han blir så glad når jeg tar han med ut for å trene på enkle øvelser. Ser nesten at hele fjeset hans lyser opp.

Av planer fremover så er det å trene Vegas masse. Lyst til å få han ut på jakt igjen, men er litt lite fugl i år, men får se om vi får til noen turer etterhvert. Agility skal vi fortsette å trene fremover, og rally-lydigheten håper vi også å holde vedlike. Ellers skal vi trene litt kondisjon, og jeg vurderer å gå til innkjøp av kickbike, men så kaldt det er her nå så kommer vel snøen snart.
Ellers holder jeg på å kjøre opp. Er ferdig med alt det obligatoriske, og kom meg unna med kun to kjøretimer(for at kjørelæreren skulle se hvordan jeg kjørte før vi la opp en plan på opplæring). Nå er det bare å vente på oppkjøringsdagen. Fikk datoen for en måned siden, men det er så himla lang kø at jeg bare må belage meg på å vente. Vel, dagen kommer og det skal bli så godt! På tide at jeg kjører opp nå, så blir ekstra godt når jeg står der med lappen i hånda og klart til å dra på skogsturer og treninger alene! 🙂

Fra agiilitykurset i sommer. Foto: sportshunder
Fra agilitykurset i sommer. Foto : sportshunder
Nå er tiden straks inne for å hive seg på bussen til veterinæren med Milo, så dere får ønske oss lykke til! Vegas er med Erlend på jobb i dag, ligger sikkert å koser seg med et ben akkurat nå tipper jeg. Skal bli flink til å oppdatere fremover, så det kommer nok et referat fra dyrlegen i dag 🙂

Ha en fortsatt nyydelig tirsdag til deg som evnt måtte lese dette!

– Christine og hundene-

Legg igjen en kommentar

